tiistai 16. huhtikuuta 2013

Mielipiteitä Bostonin tapahtumista


15.4 kello on jotain vähän yli 10. Istun mun huoneessa ja selailen twitteriä ja huomaan että Bostonissa on räjäytetty 2 pommia. Mä olin eilen aivan shokissa ja itkin ihan hysteerisenä peiton alla ja mua pelotti. Mua pelotti niitten ihmisten puolesta. Mun piti mennä nukkumaan yhdeltätoista, mutta en pystynyt koska mä olin ihan oikeasti paniikissa. En ymmärrä mikä hitto ihmisiä vaivaa. Ihmiset juoksee hyväntekeväisyysmaratoonia Newtonissa kuolleitten lasten muistoks ja joku hullu tulee räjäyttämää kaks pommia ku ne pääsee maaliviivalle.

Seuraavaks tulee pätkä siitä miten mä oikeesti oon niin kyllästyny suomalaisii. 
"Mitä siitä, me asutaa tosi kaukana, ei kiinnosta" anteeks voimasana, mutta pakko kysyä nyt että mitä vittua?! Sanoisitko sä noin jos se olis tapahtunu esimerkiks täällä? Mitä jos sun äitis tai isäs olis ollu siellä ja kuollu? Mitä jos sulta olis lentäny jalka irti ja olisit siellä nii että sun jalastas törröttäs pelkkä luu? Miltä tuntus? Varmaa ihan sairaan kivalta. 

"Muualla maailmassa tapahtuu tätä koko ajan, mutta siitä ei vaan tehä uutisia, lopettakaa toi kauhee haloo" okei. Maailmassa tapahtuu tätä kokoajan. Ehkäpä sen takia niistä ei tehä niitä uutisia ku siellä on se sota koko ajan? Mut entäpä jos se tosiaan oliskin käynyt täällä Suomessa? Hmm, oisko se ajatusmaailma sillonki samanlaine. "Joo lopettakaa tää haloo ku maailmalla tapahtuu tätä koko aja, ei se mitää vaikka mun naaman edessä räjähti pommi". Ja se mikä tekee tästä vielä hirveemmän, on se, että se oli HYVÄNTEKEVÄISYYS MARATOONI. Ihmiset on ihan järkyttävän sairaita. En voi uskoo mitä tälle maailmalle on tapahtunu.

Mun facebook on täynnä "pray for Boston":ia tai sitä kuinka joku valittaa siitä ku tästä tehää nii iso juttu. Hei ihan tosissaan. En voi ymmärtää noita jotka valittaa siitä. Mitä hittoa ihan oikeasti. USA:ssa on tapahtunu lähiaikoina aika paljon tämmösiä juttuja.

Joku mies aiko kosia sen tyttöystävää ku se ylittäs sen maaliviivan. Mut tiiättekö mitä? Sen tyttöystävä kuoli.

Siellä loukkaantu ihan järkyttävän paljon täysin viattomia ihmisiä ja ihmisiä myös kuoli. "Ähh, 3 vaa kuoli ei se oo mikää iso menetys" joo no mitäpä jos se olis ollu vaikkapa sun perhees. Eihä se mitää olis haitannu. Muutama vaa kuoli.

Ne jotka on loukkantunu ja niitten raajoja on lähteny irti, nii niillä siellä sairaalassa ei oo riittäny veri ja ne joutuu odottamaa sitä. Oon nähny ihan hirveesti kuvia ja kaikkee ja lukenu twitteristä aivan kaiken. Oon sanonu tän jo monta kertaa mut en tajuu vieläkää että mite voi olla näin sairaita ihmisiä et ne räjäyttää pommin ja viattomia ihmisiä kuolee?

Ainii ja sitten se, että jotkut tekee VITSEJÄ tästä asiasta. Anteeks mitä? Tekis mieli vaa heittää kaikkia niitä jolla kengällä päähä ja passittaa ne johonki mielisairaalaa.

Voisin kirjottaa vielä pitemmin, mut mun pitäis mennä nukkumaan joten tää jää nyt tähän. Mun teki vaan mieli jakaa ajatuksia tästä, koska tosi moni suomalainen on valittanu nyt siitä kuinka tästä tehdään iso juttu ku muuallaki maailmassa tapahtuu tätä koko ajan. Ja tää on siis mun mielipide, pitäkää te omat mielipiteenne. Huomenna oikeeta postausta!

3 kommenttia:

  1. suomalaiset on aika poophead

    VastaaPoista
  2. Nyt oli asia kirjotus! Oon täysin samaa mieltä sun kanssa. En ymmärrä miks ihmiset valittaa koko ajan että on suurempiaki juttuja ja että ei se haittaa ollenkaan vaikka 3 ihmistä kuoli, koska se on niin "vähän".

    VastaaPoista